Συνηθισμένα λάθη καταστημάτων ηλεκτρονικού εμπορίου
Σύμφωνα με το eMarketer, οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου αντιπροσωπεύαν το 38.5% των συνολικών λιανικών πωλήσεων για το 2020, από 21.8% το 2019. Με τις επιπτώσεις των lockdown από τον κορονοϊό, οι άνθρωποι αναγκάστηκαν για πρώτη φορά να κάνουν αγορές μέσω διαδικτύου και πολλοί είναι πιθανό να επαναλάβουν αυτή τη διαδικασία. Το ηλεκτρονικό εμπόριο θα γίνει ακόμη πιο σημαντικό στη δημιουργία πωλήσεων για τις επιχειρήσεις, με αποτέλεσμα τον αυξημένο διαδικτυακό ανταγωνισμό και την ανάγκη οι επιχειρήσεις να ξεχωρίσουν από τους ανταγωνιστές τους. Ο ανταγωνισμός δεν ήταν ποτέ μεγαλύτερος, ειδικά εάν το προϊόν σας δεν είναι μοναδικό. Για πολλές επιχειρήσεις, η Amazon είναι ο κύριος ανταγωνιστής, σύμφωνα με την Inviqa, το 59% των χρηστών θα πάει κατευθείαν στο Amazon πριν από οποιονδήποτε άλλο ιστότοπο. Επιπλέον, το Ινστιτούτο Baymard εκτιμά ότι η μέση “εγκατάλειψη” καλαθιού υπολογίζεται στο 69,89%. Είναι ζωτικής σημασίας ο ιστότοπός σας να έχει μια διαισθητική, βελτιστοποιημένη εμπειρία για τον χρήστη διασφαλίζοντας ότι οι μετατροπές είναι υψηλές, οι εγκαταλείψεις σπάνιες και οι πελάτες δεν κοιτάζουν αλλού. Για αυτό το άρθρο, θα επικεντρωθούμε αποκλειστικά στη διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς και θα υποθέσουμε ότι ο ιστότοπος φαίνεται και λειτουργεί εξαιρετικά και έχει κατασκευαστεί από ένα αξιόπιστο γραφείο σχεδιασμού ιστοσελίδων.
Υπερβολικά περίπλοκα / πάρα πολλά βήματα – Κρατήστε το απλό, θέλετε οι πελάτες να πραγματοποιούν αγορές γρήγορα και αβίαστα από τον ιστότοπό σας. Όσο περισσότερο πολύπλοκη κάνετε τη διαδικασία, τόσο πιο πιθανό είναι οι δυνητικοί πελάτες σας να εγκαταλείψουν τη διαδικασία αγοράς.
Πάρα πολλές επιλογές – Προφανώς θέλετε να εντυπωσιάσετε τους επισκέπτες του ιστότοπού σας, ωστόσο, ο κύριος στόχος είναι να επιτύχετε μια πώληση. Πολύ συχνά, πλησιάζετε στο τέλος της διαδικασίας αγοράς και σας δίνονται πρόσθετες επιλογές που μπορούν να αποσπάσουν την προσοχή του τελικού χρήστη από την ολοκλήρωση της αγοράς. Εάν κάποιος έχει επιλέξει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία για αγορά, δημιουργήστε ένα περιβάλλον και μια διαδικασία που του επιτρέπει να πραγματοποιήσει γρήγορα την αγορά. Χωρίς περισπασμούς.
Δεν υπάρχει επιλογή επισκέπτη – Είναι κατανοητό ότι η πλειοψηφία των επιχειρήσεων θέλει οι άνθρωποι να εγγραφούν, ώστε να μπορούν να αποκτήσουν κρίσιμες πληροφορίες μάρκετινγκ, ωστόσο, πολλοί άνθρωποι δεν θέλουν να εγγραφούν.
Ζητάτε πρώτα τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου – Μην ξεκινήσετε απαιτώντας πρώτα τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αυτό μπορεί να συλλεχθεί αργότερα στη διαδικασία. Αφήστε τους πιθανούς πελάτες σας να προσθέσουν το προϊόν τους και, στη συνέχεια, προς το τέλος να ζητήσετε τα προσωπικά τους στοιχεία επικοινωνίας. Σε κανέναν δεν αρέσει να αισθάνεται ότι πιέζεται να δώσει πληροφορίες. Ωστόσο, υπάρχει επίσης το επιχείρημα ότι με την απόκτηση της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου πρώτα, εάν εγκαταλείψουν τη διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς, έχετε τη δυνατότητα να επικοινωνήσετε μαζί τους για να προσπαθήσετε να σώσετε την πώληση. Μια επιλογή θα ήταν να δοκιμάσετε και τα δύο σενάρια στον ιστότοπό σας και, στη συνέχεια, να προσδιορίσετε ποιος τρόπος λειτουργεί καλύτερα.
Δεν υπάρχει αυτόματη συμπλήρωση διεύθυνσης χρέωσης – Αυτό είναι ένα πολύ απλό σενάριο για προσθήκη, γιατί να κάνετε τους πιθανούς πελάτες να πρέπει να συμπληρώσουν μια άλλη φόρμα; Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, κάντε το απλό, εύκολο και αβίαστο. Οποιοσδήποτε ιστότοπος που δεν διαθέτει αυτήν τη λειτουργικότητα πρέπει να εξετάσει σοβαρά το συνολικό περιβάλλον εργασίας ηλεκτρονικού εμπορίου.
Δεν υπάρχει εγγραφή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης – Μέχρι τώρα θα πρέπει να δείτε ένα συνεπές μοτίβο και αλυσίδα σκέψης με αυτό το άρθρο. Η διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου πρέπει να γίνει όσο το δυνατόν πιο απλή και να καλύπτει τις ανάγκες των πελατών.
Επιτρέψτε σχόλια – Ζητήστε σχόλια μόνο αφού ολοκληρωθεί η διαδικτυακή πώληση, η προσθήκη επιπλέον βημάτων στη διαδικασία αγοράς θα σας κοστίσει παραγγελίες. Μόλις γίνει και ολοκληρωθεί η πώληση, μπορείτε να ζητήσετε σχόλια.
Mobile friendly – Οποιοσδήποτε ιστότοπος ηλεκτρονικού εμπορίου που έχει δημιουργηθεί τώρα θα πρέπει να ανταποκρίνεται και να βελτιστοποιείται για κινητές συσκευές. Εάν οι πελάτες δυσκολεύονται σε μια σελίδα από το κινητό, θα χάσετε πελάτες.
Αργός χρόνος φόρτωσης σελίδας – Κάθε δευτερόλεπτο κοστίζει. Μπορούμε να βοηθήσουμε στη βελτίωση του χρόνου φόρτωσης ταχύτητας προσθέτοντας ειδικό λογισμικό, βελτιστοποιώντας το eshop, ελαχιστοποιώντας τις δέσμες ενεργειών κ.λπ.
Ασφάλεια SSL – Αυτή είναι μια από τις πιο προφανείς βασικές αρχές που πρέπει να γίνει σε όλα τα Eshop. Η πραγματική εμφάνιση του ιστότοπου πρέπει να δημιουργήσει εμπιστοσύνη και ασφάλεια στον χρήστη.
Έλλειψη πληροφοριών – Ένα άλλο κοινό λάθος και πάλι, τόσο εύκολα διορθώσιμο. Οι χρήστες δεν θα αγοράσουν ένα προϊόν μέχρι να διαβάσουν τις πληροφορίες του σχολαστικά. Επίσης σημαντικές είναι οι πληροφορίες του χρόνου αποστολής, οι εγγυήσεις, η πολιτική επιστροφής.